FORGOT YOUR DETAILS?

A jóga: egy rövid meghatározás

Gregorian Bivolaru jógatanár által

Nyugaton néha egy eldurvított és lealacsonyított formája ismert, a JÓGA az emberi lény egy igazi tudománya, amely ugyanakkor egy rendkívül szigorú szellemi diszciplínát alkot. A JÓGA kifejezés indoeurópai gyökere, melyből ered a következőképpen fordítható le „IGA” vagy EGGYESÍTENI, EGGYESÜLNI, EGGYÉ TENNI.

joga01A szanszkrit nyelvben a JÓGA szó eredeti értelme „FOGAT”, amely megfelel az emberi pszichikum egy ábrázolásának, amit néhány makrancos ló húz (a képességek, az érzékek, a szenvedélyek), amelyet a kocsis igyekszik uralni (az intellektus, BUDDHI), míg a gyeplőnek az értelem (MANASZ) felel meg.

Ez az elképzelés a keleti bölcselet legősibb írásaiban, az UPANISHADOKBAN, is szerepel, és a szemléletük szerint a tehetetlen lélek végérvényesen a szakadékba eshetne, ha nem használná a JÓGÁT, azt a módszert, amely lehetővé teszi számára, hogy uralja a lovakat és akár, azt is, hogy kiszálljon a kocsiból, vagyis más szavakkal, hogy felszabaduljon.

A JÓGA legrégibb módszeres kifejtése PATANZSALI JÓGA SZUTRÁINAK szövegében található (i.e. I század). Mivel rendkívül tömörített, ez az írás alapjában véve egy olyan útmutató, amelyhez mindig kell bizonyos titkos szóbeli tanításokat társítani. Pontosan ezért, annak számára, aki nem gyakorolta vagy nem gyakorolja a JÓGÁT, e szöveg nagy része rejtélyes marad.

JÓGA  – a spirituális felszabadulás módszere

Keleten az élet célja a tökéletessé válás vagy más szavakkal a spirituális érettség, az egyetlen, ami lehetővé teszi az emberi lény számára, hogy megszabaduljon az újjászületések és a halál ciklusától, így a JÓGA, mint a spirituális felszabadulás módszere egyértelműen fő szerepet kap.

joga02Egy ilyen rendkívüli megvalósítás (a spirituális felszabadulás), nem érhető el csak az emberi lényt felépítő elemek előzetes megismerése és egy nagyon szigorú módszertannak köszönhető ellenőrzése által. Főleg azokról az elemekről van szó, amelyek a halál után átvándorolnak, a kifinomult test, amely nem oldódik fel csak a végső felszabadulás után, amikor nem marad más, mint az abszolút és feltételek nélküli intellektus és tudat, „A TISZTA LÉNY – A TISZTA TUDAT – A TISZTA BOLDOGSÁG” (SZAT-CSIT ANANDA).

A spirituális felszabadulás elérése által, a legfelső egyéni lényeg ATMAN (a halhatatlan Önvalónk) azonosul, mégis anélkül, hogy eltűnne, a legfelső PARAMATMAN Alapelvvel vagy BRAHMANNAL (ISTENNEL). A különböző jógaformák bármelyik módszeréről is legyen szó, kivétel nélkül ezt az egyetlen és legfelső célt szolgálják.

Forrás: yogaesoteric.net

TOP